dinsdag 3 oktober 2017

Nachtmetro zonder passagiers door Spijkenisse

Laat de nachtmetro de inwoners van Nissewaard staan?

De motie van D66 over nachtmetro kreeg in juli 2017 geen meerderheid van de gemeenteraad van Nissewaard. Te duur, te veel lawaai en overbodig. Die metro gaat nu toch rijden. Maar Spijkenisse lijkt geen plaats te krijgen in de dienstregeling, omdat behalve D66 en PvdA niemand het initiatief van Rotterdam steunt. De dienstregeling is tot Zalmplaat en daarna rijdt de metro door naar Akkers om van spoor te wisselen. Ellen Slachter: “Op dit moment is het nog niet duidelijk of de treinen ook stoppen op de stations in Spijkenisse om reizigers te vervoeren. Sommige inwoners hebben nu wel de lasten, maar niemand heeft de lusten.”

D66 vraagt de gemeenteraad om met deze wetenschap in het hoofd toch een dienstregeling naar Spijkenisse te steunen. Het gaat om een proef voor een jaar.

Na dat jaar kan de gemeenteraad een afweging maken, waarbij naast reizigersaantallen ook de overlast geëvalueerd moet gaan worden.

Kom op: Laat onze inwoners niet op Zalmplaat staan.