donderdag 26 november 2015

D66: geen concessies aan kwaliteit hulp voor ouders en kinderen

Geen concessies!

D66 vindt dat de kwaliteit van hulp aan ouders en kinderen in Nissewaard niet mag lijden onder de kostenoverschrijding in het regionale budget voor jeugdhulp. Dit liet de partij weten bij de commissievergadering Welzijn van 26 november waar de overschrijding en mogelijke maatregelen werden besproken.

Een van de maatregelen om de kosten terug te dringen, is om meer dan nu het geval is problemen op te lossen in het zogenoemde ‘lokale veld’. Dat kan betekenen dat kinderen en ouders die specifieke of zwaardere hulp nodig hebben, genoegen moeten nemen met lichtere of andere hulp. Dat is voor D66 onbespreekbaar. ‘Natuurlijk moet er scherp gestuurd worden op beperking van de kosten’, vindt raadslid Denis Wiering van D66, ‘maar er moet wel gepaste hulp geboden worden. Daarbij moet de gemeente meer investeren in effectieve preventie. Dat is beter voor de ontwikkeling van kinderen en bespaart kosten.’