woensdag 30 september 2015

Wie wordt steunfractielid voor D66 Nissewaard?

WIE WORDT STEUNFRACTIELID VOOR D66 IN DE COMMISSIE ZORG EN WERK?

Edwin Bouman kan zijn drukke werkzaamheden voor het Gezondheidscentrum Asielzoekers niet meer combineren met het lidmaatschap van de commissie Zorg en Werk. Daarom zoekt de fractie van D66 naar een enthousiaste
kandidaat die lid wil worden van de Commissie Zorg en Werk.

Welke onderwerpen worden in deze commissie behandeld? In de raadcommissie Zorg en Werk worden de volgende onderwerpen besproken: sociale zaken, zorg, volksgezondheid en werk.

Wie kan steunfractielid worden?
Iedereen die bij de gemeenteraadsverkiezingen op de lijst met kandidaten heeft gestaan en nog steeds in Nissewaard woont, kan lid worden. Er geldt geen lijstvolgorde voor het worden van steunfractielid.

Met ingang van wanneer word ik dan steunfractielid?
Het is de bedoeling, dat je bij de commissievergaderingen in november al mee gaat draaien met de commissie. Daarvoor is nodig, dat je bij de raadsvergadering van woensdag 14 oktober wordt be├źdigd of de belofte aflegt.

Hoe loopt de procedure?
De huidige (steun-)fractie die bestaat uit Denis, Nick en Ellen zal een selectie maken uit de kandidaten.

Wat is het profiel van de kandidaat?
We zoeken iemand met enthousiasme en een beetje tijd. Deskundigheid is meegenomen, maar geen vereiste. Het gaat erom, dat je wil leren.

Word ik ingewerkt?
Natuurlijk.

Hoeveel tijd kost het?
Een commissie vergadert om de vier weken op donderdagavond om 19.30 uur in het stadhuis in Spijkenisse. Je bent aanwezig tijdens fractievergaderingen op maandagavond om de vergaderingen van de commissie en de raad bij te wonen en je hebt de mogelijkheid om (besloten) bijeenkomsten over dit onderwerp bij te wonen. Daarnaast heb je natuurlijk tijd nodig om te lezen.

Hoe laat ik weten dat ik geïnteresseerd ben?
Je stuurt voor vrijdag 9 oktober 2015 een mail naar Ellen Slachter, fractievoorzitter. Haar mailadres is: slachter@xs4all.nl. Je kan haar ook benaderen voor vragen, zowel via de mail als telefoon: 0624362494.