donderdag 2 juli 2015

College gaat D66-plan voor effectieve preventie uitvoeren

College voert plan uit

Het college van B&W gaat het D66-voorstel uitvoeren om meer geld beschikbaar te maken voor effectieve preventie. In de komende drie jaar wordt jaarlijks 75.000 euro ge├»nvesteerd in de meest werkzame preventieprogramma’s op basisscholen. Een motie van D66 Nissewaard met die strekking is in de gemeenteraadsvergadering van 1 juli met ruime meerderheid aangenomen. De motie werd mede ingediend door ONS, CDA en SP. Alleen de VVD stemde tegen het voorstel.

Denis Wiering, gemeenteraadslid van D66 Nissewaard: ‘Investeren in preventie is belangrijk. Bij deze zogenoemde sociaal-emotionele lesprogramma’s is bewezen dat ze psychische problemen en probleemgedrag voorkomen. En omdat met deze methodes de rust in de klas toeneemt, gaan de schoolprestaties omhoog. Dat is niet alleen goed voor kinderen en hun ouders, maar voor de hele maatschappij. Daarnaast zorgt dit voor een kostenbesparing in de jeugdhulp. Daarom is het des te mooier dat we dit prominente punt uit ons verkiezingsprogramma met ruime steun kunnen waarmaken.’