donderdag 5 maart 2015

Steunfractieleden D66 Nissewaard beëdigd

Nieuwe steunfractieleden

Nick Lurkin en Edwin Bouman zijn door waarnemend burgemeester Salet van de gemeente Nissewaard beëdigd als steunfractieleden voor D66. Lurkin en Bouman stonden bij de afgelopen verkiezingen respectievelijk op de zevende en negende plaats op de lijst.

Met de beëdiging van de beide steunfractieleden zijn de plaatsen in de raadscommissies ingevuld. Fractievoorzitter Ellen Slachter heeft zitting in de commissie Bestuur en gemeenteraadslid Denis Wiering in de commissie Welzijn. Nick Lurkin vertegenwoordigt D66 in de commissie Leefomgeving. Omdat Ellen Slachter voorzitter is van de commissie Zorg & Werk, mag D66 een steunraadslid afvaardigen voor deze commissie zodat de partij ook inhoudelijk betrokken is. Edwin Bouman vult deze rol in.

Lurkin woont in Simonshaven en werkt als stafmedewerker milieuzaken voor de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KNVR). Bouman woont in Spijkenisse en is als interim manager in onder meer de zorgsector werkzaam.